چگونه آلبوم عکس را به پوشه ی موزیک دلخواه خود اضافه کنیم؟

یکی از قابلیت های جدید ویندوز XP این است که به طور اتوماتیک یک آلبوم هنری مناسب را بر روی پوشه ی موسیقی که شما در حال کپی کردن آن (و معمولا در فرمت WMA) هستید، قرار می دهد.

اما در مورد کسانی که آهنگ مورد علاقه ی خود را از روی CD بر روی هارد با فرمت MP3 کپی کرده اند چه کار می توان کرد؟ می توان با مراجعه به سایت های cdnow.com یا amguide.com این آلبوم ها را دریافت، و از طریق folder customize تصویر مناسب را برای هر پوشه انتخاب کرد.

اما این کار وقت گیر است و باید به طور دستی برای هر پوشه ای Properties آن را ویرایش و تصحیح کنید. ضمن این که وقتی سیستم عامل دوباره نصب می کنید، این قابلیت را از دست خواهید داد. نگران نباشید، یک راه خوب وجود دارد.

هرگاه از وب سایتی این تصاویر را دریافت می کنید، به صورت folder.jpg ذخیره کرده و در پوشه ی مناسب قرار دهید. بعد ویندوز XP به صورت خودکار آن عکس ها را به عنوان Thumbnail برای هر پوشه ای در نظر می گیرد. بهتر از همه این که آن عکس را در Mediaplayer ویندوز XP (MPXP) نشان خواهد داد. اگر شما این گزینه را برای نمایش انتخاب کنید، از این به بعد هر وقت ویندوز را دوباره نصب کنید، خود به خود این تصاویر سرجای خود قرار خواهند گرفت.

علاوه بر فایل folder.jpg که گفته شد، می تواند نسخه ی کوچکتری از تصاویر را به نام albumartsmall.jpg، به دلخواه خود درست کنید. این تصاویر وقتی استفاده می شوند که سطح نمایش از 200×200 پیکسل کوچکتر باشد. البته اگر فایل هم نباشد، خود ویندوز folder.jpg را اتوماتیک برای چنین مواردی قرار خواهد داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد